DİKİŞ,TASARIM,YEMEK,DEKORASYON,KADINA DAİR BİR ÇOK ŞEY

18 Şubat 2012 Cumartesi

BUNUN HARAM OLDUĞUNU BİLİYOR MUYDUNUZ !!!


            
Ben de arasıra duyardım bu şekilde yatmanın günah olduğunu ama bu konuyla ilgili ilk defa bu kadar net hadisler okudum,bundan sonra dikkat edicem inşallah...

 Bir hanımefendi:

“Yüzüstü yatanlar cehennem ehlidir diye bir hadis var mıdır?” diye sormuş.

  Evet böyle bir hadis vardır. Yüzüstü yatmak, Allah (Azze ve Celle)’nin sevmediği bir yatış şeklidir ve haramdır! Allah (Azze ve Celle)’nin sevmediği ve razı olmadığı her iş, şeytanın işidir!

1) Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) yüzüstü yatan bir adam gördü ve:

‘Bu yatma şekli Allah’ın sevmediği bir yatış şeklidir’ buyurdu.”

Tirmizi 2768, Ahmed Müsned 7698

2) Tıhfe (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) beni ciğer ağrısından dolayı mescidde yüzükoyun yatarken gördü ve ayağıyla beni dürttü ve:
‘Sana ne oluyor ki böyle yatıyorsun? Bu, Allah’ın hoşlanmadığı veya Allah’ın buğzettiği (sevmediği) bir yatıştır’ buyurdu.”
İbni Mace 3723 Ebu Davud 5040

3) Ebu Zerr (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Ben yüzükoyun yatmış iken Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) yanımdan geçti ve ayağıyla beni dürterek:
‘Ya Cündübcük! Şüphesiz bu, ateş (cehennem) halkının yatışıdır’ buyurdu.”
İbni Mace 3724
.

16 yorum:

  1. ilk kez duydum çok ilginç...

    YanıtlaSil
  2. Canım ben bunu daha öncede duymuştum ama tam yüzüstü yatanlar için geçerli sanırım.Yani resimdeki gibi değilde daha düz yatıp yani uykuda nefes almakta zorluk çekep boğulup ölürüz diye dumuştum.

    Tıpkı ağzımıza fazlaca lokma alıp boğulmamıza sebep olmak gibi..
    Bu şekilde ölüm gelirse imansız gidileceğini duydum...

    Bende resimdeki gibi yamazsam asla uyuyamam.
    Umarım bu yatışta sorun yoktur..

    YanıtlaSil
  3. Aynen bende bu şekilde yatmazsam uyuyamıyorum,benim eşim din görevlisi o zaten hep uyarırdı beni böyle yatma yan yat diye,bu şekilde hem kalp vücudun altında kalıyor bu yüzden sağlıksız hemde bu şekilde yatıp kendimizi hepten salıp uyuduğumuz için tembelliğe de yol açıyor sanırım.Ama eşim eve gelsin bidaha sorayım bakalım..:)

    YanıtlaSil
  4. iyiki paylastin :) bende hep sabahlari ses ve isiktan dolayi yastigi basimin üzerine cekerken yüz üstü yatarim, oysa günahmis... Allah affetsin...
    Aslinda hep peygamber efendimizin dedigi gibi yatmaya dikkat ediyorum sag tarafa dogru bi el basinin altinda vs.
    paylasim icin tesekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. eşime sordum bu hadislerdeki yatış tam olarak nasıl bir yatma şeklinden bahsediyor diye,o da yukarda ki fotoğrafdaki gibi olduğunu söyledi.cadı kız üzgünüm,bende senin gibi yatınca rahat ediyordum ama son bir kaç gündür değiştirmeye çalışıyorum.zaten tamamen yüz üstü yatmak pek mümkün değil kim öyle uyuyabilir ki.bu arada uyudukdan sonra farkında olmadan yüzüstü dönmenin bir sakıncası yoktur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  6. evet bende biliyorum ve yatmamaya çalışıyorum bende peygamber efendimizin hayatını okurken öğrenmiştik detaylı öğreniyoduk sagol cnm iyi etmişsin duyulması gerekilen bi konu eline saglık bu arada uğramıyosun bana bi gelde yiyenlerime maşallah de :)):P

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim haticecim,aslında günlük bir şeyler yazamasamda bir çoğunuzun yazılarını takip ediyorum ama kış malum günler kısa iki çocuk resmen günleri kovalıyorum..:)

    YanıtlaSil
  8. s a bloğunuzu yeni gördüm ve hemen bütün arşivinize baktım çok hoş bundan sonra sizi takip edeceğim hayırlı geceler

    YanıtlaSil
  9. s.a ben biliyordum ...bilmeden yattıgımıs olmuştur Rabbim affersin .hatırlatman çok güsel ,teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM
    CANIM HO BLOG :))
    BENDE BİLİYORUM VE DİKKAT ETMEYE ÇALIŞIYORUM.

    YanıtlaSil
  12. Bu yazı beni kazandı diyebilirm çok çok teşekkür ederim canım çok faydaı bunu bende bilmiyordum böyle yatan biri değilim ama öğrenmek iyi oldu ben sola yatmazsa uyuyamıyorum illa ki sırt çevirecem yani..tabii izinli :)

    YanıtlaSil
  13. çok sağolll.. bunu bilmiyordum annem sölerdi ama sebebini açıklamamıştı bundan sonra dikkat edicem allah razı olsun..

    YanıtlaSil
  14. offf. inan hiç bilmiyordum, o kadar severim ki böyle yatmayı.. bir daha yatmayacağım, Allah'ım affet beni:(

    YanıtlaSil
  15. Ve şüphesiz o (Kur'an), senin ve kavmin için gerçekten bir zikirdir. Siz (ondan) sorulacaksınız.ZUHRÛF - 44

    Yeryüzünde hiç bir canlı ve iki kanadıyla uçan hiç bir kuş yoktur ki, sizin gibi ümmetler olmasın. Biz Kitap'ta hiç bir şeyi noksan bırakmadık, sonra onlar Rablerine toplanacaklardır.EN'ÂM - 38

    Yüzü üstü yatmak haram değildir Yüzüstü yatmak haram diyen hadislerde sahih değildir Allah bizi kur andan hesaba çekicek Kur ana uyan bi yönü yok bu hurafe nin İnşaAllah.

    YanıtlaSil
  16. Bu tür yatışın kötü bir şey olduğunu ve hadis-i şeriflerle men edildiğini biliyorum ama haram olduğundan emin değilim. Bir şeye haram demek için delillerimiz olmalı. Hadis-i şeriflerde bahsedilen her şey haram değildir. Bazıları da mekruhtur.

    YanıtlaSil